Синаксарь, слово греческое, происходит от синаксис - собрание (верующих в церковь для празднования) и значит: книга праздников, в дальнейшем - собрание исторических сведений о празднике или святом.
Синаксарь на Вознесение Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа
Стихи: Одесную сел еси Отца Слове: Веру учеником известншую показавый.
В тойже день, в четверток шестыя недели по Пасце, Вознесение празднуем Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа. Понеже бо со ученики прежде страсти пребывая, Всесвятаго Духа обеща пришествие, рек: полезно есть, да Аз иду: аще бо Аз не иду, Утешитель не приидет. И паки: егда же приидет Он, научит вас на всю истину. По воскресении же из мертвых, во днех четыредесятих являяся им, не вкупе, но особопребыванием ядый с ними и пия, известнейшее воскресение представляя. Конечнее многа о Царствии Божии обетовав, заповедаше сим от Иерусалима не отлучатися, но тамо пребывати, Пресвятаго Духа пришествия ждати, и Тем крещаемым: водою бо бяше и единою прежде крещение от Иоанна, аще и послежде Епифаний Кипрский повествова: яко Богослов убо Иоанн Богородицу крести, Петр же и той и прочия апостолы.
Заповеда же им пребывати во Иерусалиме, да тамо прежде проповедь Евангелиа известится, да не како в чуждая отшедше места, удобно оболгани будут, и яко должно бяше, яко воином неким отсюду уготовитися оружием Духа, и тако на брань поити враг Христовых. Но понеже время наста вознесения, возводит убо их на гору Елеонскую: нарицается же сице, зане множайшими маслинами насаждена бе. И глаголав им о еже в конце сего проповедания: еще же и о непостижимом Своем Царствии в будущем, понеже и онех не искушати Его хотящих зряше, сущей тамо и Пречистей Его Матери, приставляет ангелы им, на небеса восхождение показующия.
И зрящим убо взятся от среды их, облаку Онаго подымшу, и тако от ангел предсылаемь, повелевающих друг другу небесных дверей взятие, и дивящихся еже от кровей плоти Его червленному, взыде и седе одесную Отца, обожив плоть, и дерзну глаголати, сотворив сию купно Божественную, еюже мы примирихомся, древней вражде разрушившейся.
Апостолом убо ангели в виде мужей предсташа глаголюще: мужие галилейстии, что стоите дивящеся, и на небо взирающе? Сей Егоже видите с плотию Бога Иисуса, Сей приидет паки с плотию яве: обаче не якоже первее, убозе же и молчаливне, но со славою великою, якоже ныне зрите от ангел провождаема. Тогда апостоли еже взирати оставльше, возвратишася от горы Елеон: близ же сия есть от Иерусалима две тысящи и четыредесять ножных стоп, разстоящи ей: се бо есть субботе путь.
Сице же узаконено бысть Моисеем на толико стоп в субботу ходити, занеже и сень свидения, толицеми стопами ногу бяше отстоящи от иудейскаго полка. Возможно бо бе неким тамо в субботу ходити поклонитися, и не вящшее шествие протязати, сего ради наречеся и субботы путь. Мнится же неким отсюду, яко и Христово вознесение в субботу бысть, обаче погрешиша. Возвращшеся же апостоли внидоша в горницу, в нейже беша сошедшеся с мироносицами женами, и Материю Слова, постом и молитвами, и молением упражняющеся, и нашествия Всесвятаго Духа ожидающе, якоже бе обещание. Вознесыйся во славе Христе Боже, помилуй нас. Аминь.
Добавить в блог
Вопрос священнику | Обычаи | Богословие | Богослужение | Фотогалереи | Монастыри и храмы | Детская страничка | Иконография праздника | Обратная связь | История | Медиа | Поздравительные открытки | Ссылки
© 2006—2013 Пасха.ру
Материалы сайта разрешены для детей, достигших возраста двенадцати лет
Условия использования