Поделиться:

Песнь 4

Ирмос: Услышах слух силы Креста, яко рай отверзеся им и возопих: слава силе Твоей Господи.

Ирмос: Услышал я весть / о могуществе Креста Твоего, / что рай был им отверст, / и возгласил: "Слава силе Твоей, Господи!"

Вознеслся еси во славе, ангелов Царю, Утешителя нам от Отца послав. Темже вопием: слава Христе вознесению Твоему.

Вознесся Ты во славе, Ангелов Царь, / чтобы послать нам Утешителя от Отца; / потому мы возглашаем: / "Слава, Христе, вознесению Твоему!"

Яко взыде Спас ко Отцу с плотию, удивишася ангельская воинства, и возопиша: слава Христе вознесению Твоему.

Когда Спаситель взошел с плотию к Отцу, / удивились Ему Ангельские воинства и возгласили: / "Слава, Христе, вознесению Твоему!"

Ангельския силы горнейшим вопияху: врата возмите, Христу нашему Царю, Егоже воспеваем вкупе со Отцем и Духом.

Ангельские Силы низшие взывали к высшим: / "Откройте врата для Христа, нашего Царя, / Которого мы воспеваем вместе со Отцом и Духом!"

Богородичен: Дева роди, и матерняя не позна: но Мати убо есть, Девою же пребысть, Юже воспевающе, радуйся Богородице, взываем.

Богородичен: Дева родила, и свойственного матерям не испытала; / однако Она – подлинно Матерь, / хотя осталась Девой. / Её воспевая, мы взываем: / "Радуйся, Богородица!"

Ин

Ирмос: Седяй в славе, на престоле Божества, во облаце легце, прииде Иисус Пребожественный, нетленною дланию носимый, и спасе взывающия: "Слава, Христе, силе Твоей".

Сидящий в славе / на престоле Божества, / на облаке легком, / пришел Иисус Божественнейший, / носимый непорочной рукою, / и спас взывающих: / "Слава, Христе, силе Твоей!"

Иисус Жизнодавец приим, ихже возлюби, на Елеонскую гору восходит, и сих благослови, и облаком носимь Отчая недра доспе, яже никакоже оставил.

Иисус, Податель жизни, / взяв тех, которых возлюбил, / на гору Елеонскую восходит; / и благословил Он их, и облаком носимый / недр Отеческих достиг, / которых никогда не оставлял.

Мир весь празднует видимый и невидимый: в радости ангели ликуют, и человецы славословяще непрестанно вознесение, плотию Соединившагося нам благостию.

Весь мир видимый и невидимый празднует; / Ангелы и люди торжествуют, / непрестанно славословя вознесение / Соединившегося с нами плотию по благости.

Слава: Разрушивый державу смерти яко безсмертный Господи, безсмертие всем даровал еси Человеколюбче, и вознеслся еси во славе, зрящим Тя честным учеником Иисусе всесильне.

Слава: Разрушив могущество смерти, как безсмертный, / Ты, Господи, всем даровал безсмертие, Человеколюбец, / и вознесся во славе / на глазах священных Твоих учеников, / Иисусе всесильный.

И ныне: Богородичен: Блаженно чрево Твое Всенепорочная бысть: чрево бо адово преславно истощившаго, несказанно вместити сподобилася еси: Егоже моли спасти нас поющих Тя.

И ныне, Богородичен: Блаженным сделалось чрево Твое, Всенепорочная! / Ибо Опустошившего чрево ада дивным образом / Ты неизъяснимо вместить сподобилась; / моли Его спасти нас, воспевающих Тебя.

Катавасиа:

Катавасиа: Царю царей, Яковый от Яковаго един Слове произшедый, от Отца безвиновнаго, равномощнаго Твоего Духа апостолом истинно послал еси, яко Благодетеля поющим: слава державе Твоей Господи.

Катавасия: Царь царей, Единый от Единого, / Единственное Слово, происшедшее от безначального Отца, / равносильного Тебе Духа Ты, как благодетель, / действительно послал Апостолам, поющим: / "Слава могуществу Твоему, Господи!"

Песнь 5

Ирмос: Утренююще вопием Ти Господи, спаси ны: Ты бо еси Бог наш, разве бо Тебе иного не знаем.

Ирмос: С рассвета бодрствуя, / мы взываем к Тебе, Господи: / "Спаси нас, ибо Ты Бог наш; / кроме Тебя мы иного не знаем!"

Исполнив веселия всяческая Милостиве, к горним силам с плотию пришел еси.

Исполнив все веселием, Милостивый, / Ты пришел с плотию / к вышним Силам.

Ангельския силы вземлема Тебе видевше, врата, взываху Царю нашему, возмите.

Ангельские силы, / увидев Тебя возносимым, возглашали: / "Врата для Царя нашего возвысьте!"

Апостоли видевше возвышаема Спаса, с трепетом взываху Царю нашему: слава Тебе.

Апостолы, увидев Спасителя возносящимся, / с трепетом возглашали Царю нашему: / "Слава Тебе!"

Богородичен: Деву по рождестве поем Тя Богородице, Ты бо Бога Слова плотию мирови родила еси.

Богородичен: Девственную и после родов / воспеваем Тебя, Богородица, / ибо Ты Бога-Слово во плоти / миру родила.

Ин

Ирмос: Ужасошася всяческая о Божественней Славе Твоей: Ты бо, неискусомужняя Дево, во утробе носила еси Бога, и родила еси Безлетнаго Сына, всем воспевающим Тя, мир подавающего.

Ирмос: Изумился весь мир / о Божественной славе Твоей: / ибо Ты, брака не познавшая Дева, / носила во чреве Твоём Всевышнего Бога / и родила вечного Сына, / всем воспевающим Тебя мир подающего.

Умертвив смерть Твоею смертию Господи, взем ихже возлюбил еси, возшел еси на Масличную гору святую, и оттуду востекл еси Христе к Твоему Родителю, облаком носимь.

Умертвивший смерть / смертию Твоею, Господи! / Взяв тех, которых возлюбил, / Ты взошел на святую гору Масличную, / и оттуда поднялся к Твоему Родителю, Христе, / облаком носимый.

Странно Твое рождество, странно Твое воскресение, странно и страшно Твое Жизнодавче, еже от горы Божественное вознесение, еже изобразуя Илиа четвероконный восхождаше, воспевая Тя Человеколюбче.

Необычайно рождество Твое, / необычайно Твое воскресение, / необычайно и повергает в трепет / Твое, Податель жизни, с горы божественное вознесение, / которое изображая, Илия / возносился на четырех конях, / воспевая Тебя, Человеколюбец.

Слава: Зрящим апостолом вещаху ангели: мужие галилейстии, что чудитеся вознесению Жизнодавца Христа: Сей приидет паки на землю судити миру всему, яко Судия праведнейший.

Слава: Смотревшим Апостолам возглашали Ангелы: / "Мужи Галилейские, что вы удивляетесь / вознесению жизни Подателя Христа? / Он снова придет на землю, чтобы судить весь мир, / как Судия праведнейший".

И ныне: Богородичен: Деву сохранив Тя по рождестве нетленну, восходит Христос ко Отцу Богородительнице, Егоже не остави, аще и плоть прият из Тебе, мысленную же и одушевленную, за милость неизреченную.

И ныне, Богородичен: Христос, сохранивший Тебя после родов / непорочной девой, Божия Родительница, / восходит ко Отцу, Которого не оставлял, / хотя и принял от Тебя плоть с разумною душою / по неизреченной милости.

Катавасия

Катавасиа: Решительное очищение грехов, огнедохновенную приимите Духа росу, о чада светообразная церковная. Ныне от Сиона бо изыде закон, языкоогнеобразная Духа благодать.

Катавасия: Искупительным очищением от грехов / примите огнедышащую росу Духа, / о чада Церкви световидные; / ибо ныне вышел от Сиона закон – / благодать Духа в виде огненных языков.

Песнь 6

Ирмос: Божественное сие и всечестное совершающе празднество, Богомудрии, Богоматере, приидите, руками восплещим, от Нея рождшагося Бога славим.

Ирмос: Объяла меня бездна, / гробом мне сделался кит, / но я воззвал к Тебе, Человеколюбцу, / и спасла меня десница Твоя, Господи.

Взыграшася апостоли, зряще на высоту днесь Зиждителя вземлема, упованием Духа, и страхом зовяху: слава восходу Твоему.

Апостолы, видя в сей день Создателя, / поднимающимся ввысь, / возликовали в надежде получения Духа, / и со страхом восклицали: / "Слава восхождению Твоему!"

Предсташа ангели, вопиюще Христе учеником Твоим: имже образом видесте Христа восходяща с плотию, паки приидет Праведный всех Судия.

Предстали Ангелы, / взывая ученикам Твоим, Христе: / "Каким образом вы увидели Христа с плотию восходящим, / так Он снова придет, / праведный Судия всех!"

Яко видеша Тя Спасе наш небесныя силы, на высоту вземлема с телом, взываху, глаголюще: велико Владыко, человеколюбие Твое.

Когда небесные Силы / увидели Тебя, Спаситель наш, / с телом возносимого на высоту, / они взывали, говоря: / "Велико, Владыка, человеколюбие Твое!"

Богородичен: Купину Тя неопалимую, и гору, и лествицу одушевленную, и дверь небесную достойно славим Марие славная, православных похвало.

Богородичен: Купину Тя неопалимую, и гору, и лествицу одушевленную, и дверь небесную достойно славим Марие славная, православных похвало.

Ин

Ирмос: Божественное сие и всечестное, совершающе празднество, приидите, Богомудрии, руками восплещим, от Нея рождшегося Бога славим.

Ирмос: Божественный сей и всеми чтимый / совершая праздник Богоматери, / придите, Богомудрые, начнем рукоплескать, / от Нее рожденного Бога славя.

Да кропят нам свыше облака веселие вечное: / ибо Христос, облаком, как Херувимами, носимый, / в сей день восходит к Своему Отцу.

Да кропят нам свыше облака веселие вечное: / ибо Христос, облаком, как Херувимами, носимый, / в сей день восходит к Своему Отцу.

Плоти явився подобием, прежде разстоящаяся собрал еси во едино Человеколюбче, и вознеслся еси Щедре в небесная, зрящим Тя учеником Твоим.

Явившись в подобии плоти, / прежде разделенное Ты собрал воедино, Человеколюбец, / и вознесся, Милосердный, на небеса, / в то время, как ученики Твои на Тебя взирали.

Слава: Что червлены ризы плоти соедниившагося дебельству, святии ангели Христа зряще вещаху, страсти честныя Божественныя носяща образы.

Слава: "От чего красны одежды / Соединившегося с вещественностью плоти?" – / вопрошали святые Ангелы, взирая на Христа, / носящего божественные знаки / священного страдания.

И ныне: Богородичен: Поем Отроковице зачатие, поем Твое неизреченное рождество, имже избавихомся Чистая тли и озлобления, и мрачнаго адова затворения.

И ныне, Богородичен: Воспеваем зачатие Твое, Отроковица, / воспеваем неизреченное рождение Тобою, Чистая, / которым мы избавились от гибели и бедствия, / и мрачного заключения во аде.

Катавасия

Катавасиа: Очищение нам Христе и спасение Владыко, возсиял еси от Девы, да яко пророка от зверя морскаго персей Иону, от тли исхитиши всего Адама всеродна падшаго.

Из утробы Иону, как младенца, изверг морской зверь, / таким, каким и принял, / а Слово, вселившись в Деву и плоть приняв, / прошло через Нее, сохранив Её неповрежденной; / ведь Само не подвергшись плотскому зачатию / и Родившую уберегло от страданий.

Кондак, глас 6:

Еже о нас исполнив смотрение, и яже на земли соединив небесным, вознеслся еси во славе Христе Боже наш, никакоже отлучаяся, но пребывая неотступный, и вопия любящим Тя: Аз есмь с вами, и никтоже на вы.

Исполнив весь замысел о нашем спасении, / и то что на земле соединив с небесным, / вознесся Ты во славе, Христе, Боже наш, / совсем не оставляя нас, но пребывая неразлучно / и взывая любящим Тебя: / "Я – с вами и никто – против вас!"

Икос

Яже земли на земли оставившии, яже пепельная персти уступающии, приидите воспрянем, и на высоту возведем очи и мысли, вперим виды, вкупе и чувства, на небесная врата смертнии, непщуим быти в Масличной горе, и взирати на Избавляющаго на облацех носима. Отонуду бо Господь на небеса востече, и тамо даролюбезны дары раздая апостолом Своим, утешив я яко Отец, и утвердив я, наставив яко сынов, и рече к ним: не разлучаюся вас, Аз есмь с вами, и никтоже на вы.

Земное на земле оставив, / то, что – пепел, праху отдавая, / придите, отрезвимся, смертные, / и к высоте очи и мысли возведем, / прострем взоры, а вместе и чувства, к небесным вратам: / представим себе, что мы на Масличной горе, / и взираем на Искупителя, на облаке носимого. / Оттуда ведь Господь поднялся на небеса, / там и дары раздал Апостолам Своим Щедрый, / созвав, как Отец, и укрепив их, / наставив как сынов, и сказав им: / "Я от вас не удаляюсь; / Я – с вами, и никто – против вас!"

Добавить в блог

Вопрос священнику | Обычаи | Богословие | Богослужение | Фотогалереи | Монастыри и храмы | Детская страничка | Иконография праздника | Обратная связь | История | Медиа | Поздравительные открытки | Ссылки

© 2006—2013 Пасха.ру
Материалы сайта разрешены для детей, достигших возраста двенадцати лет Условия использования

Если вы обнаружили ошибку в тексте, сообщите нам об этом.
Выделите мышкой область текста и нажмите Ctrl+Enter.
Яндекс.Метрика