( http://voznesenie.paskha.ru/Bogosluzhenie/VelikaJa_VechernJa/?job=print )
Главная
Богослужение
Великая Вечерня

На Великой вечерне

По предначинательном псалме кафисмы не глаголем. На Господи воззвах: поставим стихов 10. И поем стихиры самогласны 5, повторяюще я.

Глас 6:

Господь вознесеся на небеса, да послет Утешителя миру: небеса уготоваша престол Его, облацы восхождение Его. Ангели дивятся, Человека зряще превыше себе. Отец ждет, Егоже в недрах имать соприсносущна: Дух же Святый велит всем ангелом Его: возмите врата князи ваша, вси языцы восплещите руками, яко взыде Христос, идеже бе первее. [Дважды.]

Господь вознесся на небеса, / чтобы послать Утешителя миру. / Небеса приготовили престол Ему, / облака – восхождение Его. / Ангелы удивляются, / видя Человека выше себя. / Отец ожидает Того, / Кого от века имеет в Своих недрах; / Дух Святой повелевает всем Ангелам Его: / "Поднимите, князья, врата ваши; / все народы, рукоплещите, / ибо взошел Христос туда, / где был прежде!" (2)

Господи, Твоему вознесению удивишася херувими, зряще Тебе Бога на облацех восходяща, на них седящаго: и славим Тя, яко блага милость Твоя, слава Тебе. [Дважды.]

Господи, вознесению Твоему изумились Херувимы, / видя Тебя, Бога, на них восседающего / восходящим на облаках; / и мы славим Тебя, ибо блага милость Твоя, / слава Тебе! (2)

На горах святых зряще Твое вознесение Христе, сияние славы Отчи, воспеваем Твой светообразный лица зрак, кланяемся страстем Твоим, почитаем воскресение, славное вознесение славяще: помилуй нас. [Дважды.]

Созерцая на горах святых / вознесение Твое, Христе, / сияние славы Отчей, / воспеваем светоподобный образ лица Твоего, / поклоняемся Твоим страданиям, / почитаем воскресение, / прославляя славное вознесение. Помилуй нас! (2)

Господи, апостоли яко видеша Тя, на облацех возносима, рыданием слез, Жизнодавче Христе, скорби исполняеми, рыдающе глаголаху: Владыко, не остави нас сирых, ихже за милосердие возлюбил еси рабы Твоя, яко благоутробен: но посли якоже обещал еси нам, Пресвятаго Твоего Духа, просвещающа души наша. [Дважды.]

Господи, когда Апостолы Тебя увидели, / Податель жизни Христе, / на облаках поднимающимся, / со слезными сетованиями, печалью исполняемые, / в скорби возглашали: / "Владыка, не оставь нас, рабов Твоих, сиротами, / тех, кого из сострадания Ты возлюбил, как Милосердный; / но пошли, как обещал нам, Всесвятого Духа Твоего, / просвещающего души наши!" (2)

Господи, смотрения совершив таинство, поим Твоя ученики на гору Елеонскую, возносился еси, и се твердь небесную прошел еси, мене ради обнищавый по мне: и возшед отонудуже не разлучился еси, Всесвятаго Твоего Духа низпосли, просвещающа души наша. [Дважды.]

Господи, исполнив таинство Твоего промысла, / Ты, взяв Своих учеников, / на гору Елеонскую их возводил; / и вот уже Сам прошел небесную твердь. / Ради меня обнищавший подобно мне, / и восшедший туда, откуда и не отлучался, / Всесвятого Твоего Духа ниспошли, / просвещающего души наши. (2)

Слава, и ныне, глас тот же:

Недр Отеческих не разлучся, сладчайший Иисусе, и с земными яко Человек пожив, днесь от горы Елеонския вознеслся еси во славе, и падшее естество наше милостивно вознес, Отцу спосадил еси. Темже небеснии безплотных чинове, чудеси удивляющеся, ужасахуся ужасом, и трепетом содержими, Твое человеколюбие величаху. С нимиже и мы земнии, еже к нам Твое снизхождение, и еже от нас вознесение славословяще, молимся глаголюще: ученики, и рождшую Тя Богородицу, радости безчисленныя исполнивый во Твое вознесение, и нас сподоби избранных Твоих радости, молитвами их, великия ради Твоея милости.

Не оставив недр Отца, Сладчайший Иисусе, / и с земными пожив, как человек, / в сей день с горы Елеонской вознесся Ты во славе, / и падшую природу нашу из сострадания возвысив, / посадил рядом с Отцом. / Потому небесные полки бесплотных, / поражаясь чуду, изумлялись в страхе, / и, охваченные трепетом, / Твое человеколюбие величали. / С ними и мы, земные, / прославляя Твое сошествие к нам / и вознесение от нас на небо, молим, возглашая: / "Учеников и родившую Тебя Богородицу / безконечной радости исполнивший при Своем вознесении, / удостой и нас радости избранных Твоих по их молитвам, / ради великой Твоей милости!"

Вход. Прокимен дне. И чтения.

Следующая страница

Пророчества Исаиина чтение. [глава 2]

Тако глаголет Господь: будет в последняя дни явлена гора Господня, и дом Божий на версех гор, и вознесется превыше холмов, и приидут на ню вси языцы. И пойдут людие мнози, и рекут: приидите взыдем на гору Господню, и в дом Бога Иаковля, и возвестит нам путь Свой, и пойдем по нему.

Так говорит Господь: Будет в последние дни явлена гора Господня и дом Божий на вершинах гор, и вознесется превыше холмов, и придут на нее все племена. И пойдут народы многие и скажут: "Придите, взойдем на гору Господню и в дом Бога Иакова, и Он возвестит нам путь Свой и мы будем ходить по нему!"

Пророчества Исаиина чтение. [глава 62]

Тако глаголет Господь: поидите и внидите враты Моими, уготовите путь Мой, и путь творите людем Моим, и камения от пути размещите, вознесите знамение на языки. Се бо Господь сотвори слышано даже до последних земли: рцыте дщери Сионове, се Спаситель твой приходит, имея с Собою мзду, и дело Его пред лицем Его. И прозовет я люди святы, избавлены от Господа: ты же наречешися взысканный град, и неоставленный. Кто Сей пришедый из Едома, оброщение риз Его от Восора? Сей красен во одежди Своей, вопиет с крепостию велиею: Аз глаголю правду, и суд спасения. Почто ти оброщены ризы, и одежды твоя яко от истоптания точила исполнены истоптания? Точило истоптах един, и от язык несть муж со Мною. Милость Господню помянух, добродетели Господни во всех, имиже нам воздавает. Господь, судия благий дому Израилеву, наносит нам по милости Своей, и по множеству правды Своея. И рече: не людие ли Мои? чада не отвергут ли ся? И бысть им во спасение от всякия скорби их. Не ходатай, ниже ангел, но Сам Господь спасе их: за еже любити их, и щадети их, Сам избави их, и восприят их, и вознесе их во вся дни века.

Так говорит Господь: Идите, пройдите сквозь врата Мои, приготовьте путь Мой, и проложите дорогу народу Моему, и камни с пути разбросайте, поднимите знамение для племен! Ибо вот, Господь сделал это слышным до конца земли. Скажите дочери Сиона: Вот, Спаситель мой пришел, имея награду Свою с Собою, и дело Его – пред лицом Его. И назовет Он их народом святым, искупленным от Господа; ты же назовешься городом взысканным и не оставленным. Кто Этот, пришедший от Эдома, краснота одежд Его – от Восора? Столь прекрасный в одеянии Своем взывает с силою многою: "Я – изрекаю правду и суд спасения!" – Отчего красны Твои одежды, и одеяние у Тебя – как от топтания точила? – "Я весь обагрен истоптанным: точило истоптал только Я один, и из народов не было человека со Мною". Вспомнил я милость Господа: о доблестях Господа напомню, о хвале Господу за всё, чем Он воздает нам. Господь, судья благой дому Израилеву, поступает с нами по милости Своей и по множеству правды Своей. И сказал Он: "Не народ ли Мой вы? – Дети, и не изменят!" И сделался им спасением от всякой скорби их. Не посланник, ни Ангел, но Сам Господь спас их по любви к ним и жалости к ним: Сам искупил их, и принял их, и вознес их на все дни века.

Пророчества Захариина чтение. [Глава 14]

Тако глаголет Господь: се день грядет Господень, и станут нозе Его в день оный на горе Елеонстей, прямо Иерусалима, от восток солнца. И в день оный изыдет вода жива из Иерусалима, пол ея в море первое, и пол ея в море последнее: в жатву и в весну будет тако. И будет Господь Царь по всей земли, в день оный будет Господь Един. Имя Его едино, окружающее всю землю и пустыню, от Гавы даже до Реммона, противу хребту Иерусалимлю: и вознесется, и на месте пребудет, от врат Вениаминовых, даже до места дверей первых, даже до врат угольных, и даже до столпа Анамеилева, даже до подточилий царевых, обитают в нем: и анафема не будет ктому, и вселится Иерусалим надеяйся.

Так говорит Господь: Вот наступает день Господень. И станут ноги Его в день тот на горе Елеонской, напротив Иерусалима к востоку солнца. И в тот день выйдет вода живая из Иерусалима – половина ее в море первое и половина ее в море последнее: летом и весной будет так. И будет Господь Царем над всею землею; в день тот будет Господь един, и имя Его едино, окружая всю землю и пустыню от Гавы до Реммона, к югу от Иерусалима; и он возвысится и на месте пребудет от ворот Вениаминовых до места ворот первых, [до ворот Гомора] и до башни Анамеила, и до башни угловой, и до подточилий царских. Будут обитать в нём, и проклятия больше не будет, и будет жить Иерусалим спокойно.

На литии стихиры самогласны, глас 1:

Возшед на небеса, отонудуже и сошел еси, не остави нас сирых Господи: да приидет Твой Дух, нося мир мирови, покажи сыном человеческим дела силы Твоея, Господи Человеколюбче.

Взойдя на небеса, / с которых и сошел, / не оставь нас сиротами, Господи. / Да придет Твой Дух, принося мiру мир. / Покажи сынам человеческим дела силы Твоей, / Господи, Человеколюбец!

Возшел еси Христе к Безначальному Отцу Твоему, неописанных Его недр не разлучивыйся, и прилог силы хваления трисвятаго не прияша, но Единаго Сына и по вочеловечении познаша Тя Господи, Единородна Отцу: во множестве щедрот Твоих помилуй нас.

Взошел Ты, Христе, к безначальному Отцу Твоему, / от безпредельных Его недр не отлучавшийся; / и Небесные Силы к Трисвятой своей хвале дополнения не прибавили, / но единого Сына и по вочеловечении узнали в Тебе, Господи, / единородного у Отца. / По множеству сострадания Твоего помилуй нас!

Ангели Твои Господи, апостолом глаголаху: мужие галилейстии, что стоите, зряще на небо? Сей есть Христос Бог, вознесыйся от вас на небо, Той приидет паки, имже образом видесте Его идуща на небо: послужите Ему в преподобии и правде.

Ангелы Твои, Господи, Апостолам возглашали: / "Мужи Галилейские, что вы стоите, взирая на небо? / Этот – Христос Бог, вознесшийся от вас на небо; / Он вновь придет таким же образом, / как вы видели Его на небо отходящим; / послужите Ему в святости и правде!"

Глас 4:

Егда пришел еси на гору Христе Елеонскую, Отчее совершити благоволение, ужасошася небеснии ангели, и устрашишася преисподнии. Предсташа же ученицы с радостию трепетни, яко глаголал еси им, яко престол же готовляшеся против облак ждущий: врата же небо отверзшее доброту являше, и земля сокровища открывает, Адамову схождению яко познатися, и паки восхождению. Но стопы убо возвышахуся, якоже руце, уста же вельми благословляху, якоже слышашеся, облак подъемляше, и небо внутрь Тебе прият. Дело сие Господи соделал еси великое и преславное, во спасение душ наших.

Когда пришел Ты, Христе, на гору Елеонскую, / чтобы завершить благую волю Отца, / ужаснулись Ангелы небесные, и устрашились те, кто в преисподней. / Ученики же предстали с радостным трепетом, / когда Ты с ними беседовал; / но как престол уже напротив было готово / ожидающее Тебя облако; / а небо, раскрыв врата, красоту свою являло, / и земля открывает сокровенное, / дабы известным стало схождение в нее Адама / и восхождение вновь; / но вот, стопы Твои стали возвышаться над землею, как по мановению руки, / а уста громко благословляли, так что можно было слышать; / облако поднимало Тебя, и небо приняло внутрь. / Это дело великое и преславное соделал Ты, Господи, / для спасения душ наших.

Низшедшее естество Адамово, в дольнейшия страны земли, Боже новосотворивый Собою превыше всякаго начала и власти, возвел еси днесь: яко бо возлюбив спосадил еси, якоже помиловав соединил еси Себе, яко соединивый спострадал еси, яко безстрастен пострадав, и спрославил еси. Но безплотнии, кто есть Сей, глаголаху красный Муж? Но не человек точию, Бог же и Человек, совокупленно и являемо. Темже удивлени ангели, во одеждах летающе окрест учеников, друзии же стояще вопияху: мужие галилейстии, Иже от вас отыде, Сей есть Иисус Человек Бог. Бог Человек паки приидет, Судия живых и мертвых, верным же даруяй грехов прощение и велию милость.

Естество Адама, нисшедшее / в глубочайшие места земли, / Ты, Боже, обновив в Самом Себе, / превыше всякого начальства и власти возвел в сей день. / Ведь возлюбив его, Ты посадил его Собою, / и помиловав его, соединился с ним; / соединившись, ему свойственное претерпел, / и как безстрастный, однако пострадавший, с Собой его прославил. / И вот, безплотные возглашали: / "Кто Этот прекрасный Муж? / – Впрочем, Он не только человек, а Бог и человек, / одновременно и тем и другим являясь!" / Потому изумленные Ангелы, / одни в своих одеждах летая вокруг учеников, / (другие же стоя,) возглашали: / "Мужи Галилейские, Тот, Кто от вас отошел, / Он, Иисус, – Человек и Бог; / Он, Богочеловек, снова придет, как Судия живых и мертвых, / и верным дарует грехов прощение / и великую милость!"

Егда вознеслся еси во славе Христе Боже, учеником зрящим, облацы подымаху Тя с плотию, врата взяшася небесная, лик ангельский радовашеся с веселием, горнейшия силы зовяху глаголюще: возмите врата князи ваша, и внидет Царь славы. Ученицы же дивящеся глаголаху: не разлучися нас Пастырю добрый, но посли нам Духа Твоего Пресвятаго, наставляюща, и утверждающа, и просвещающа, и освящающа души наша.

Когда вознесся Ты во славе, Христе Боже, / пред взорами учеников, / облака поднимали Тебя с плотию, / отворились врата небесные, / сонм Ангелов радовался с весельем, / высочайшие Силы восклицали, говоря: / "Поднимите, князья, врата ваши, и войдет Царь Славы!" / Ученики же, изумляясь, возглашали: / "Не отлучайся от нас, Пастырь добрый, / но пошли нам Духа Твоего Всесвятого, / наставляющего, и утверждающего, (и просвещающего, / и освящающего) души наши!"

Слава и ныне, глас той же:

Господи, таинство еже от веков сокровенное и от родов, исполнив яко Благ, пришел еси со ученики Твоими на гору Елеонскую, имея Рождшую Тя Творца и всех Содетеля: Той бо в страсти Твоей матерски паче всех болезновавшей, подобаше и славою плоти Твоея, премногия насладитися радости. Еяже и мы причащающеся, еже на небеса восходом Твоим Владыко, великую Твою милость на нас бывшую славим.

Господи, таинство, сокровенное от веков и от родов / исполнив, как благой, / взошел Ты с учениками Твоими на гору Елеонскую, / взяв с Собою и Родившую Тебя, / Творца и всех Создателя; / Ибо Ей, во время Твоего страдания / более всех матерински мучившейся, / подобало и при прославлении плоти Твоей / насладиться величайшей радостью. / И мы ей приобщившись, / великую Твою милость славим, / при восхождении Твоем на небеса, Владыка, / над нами совершившуюся!

Следующая страница

На стиховне стихиры самогласны, глас 2:

Родился еси яко Сам восхотел еси, явился еси яко Сам изволил еси: пострадал еси плотию Боже наш, из мертвых воскресл еси поправ смерть. Вознеслся еси во славе, всяческая исполняяй, и послал еси нам Духа Божественнаго, еже воспевати и славити Твое Божество.

Радуйся и веселись град Сион, / ликуй и торжествуй Церковь Божия! / Ибо вот, пришел Царь Твой праведный, / восседающий на молодом осле / и детьми приветствуемый в песни: / "Осанна в вышних, благословен Ты, / имеющий милосердие безмерное, помилуй нас!"

Стих: Вси языцы восплещите руками:

Восприемлему Тебе Христе от горы Масличныя, силы зряще, друг другу вопияху: кто есть Сей? И глаголет к ним: Сей есть державный и сильный, Сей есть сильный в брани, Сей есть воистинну Царь славы. И почто Ему червлены ризы? Из Восора приходит, еже есть плоти. Ты же Сам яко Бог одесную сед величествия, послал еси нам Духа Святаго, да наставит и спасет души наша.

Пришел Спаситель в сей день во град Иерусалим, / чтобы исполнить Писание, / и все взяли в руки пальмовые ветви / и одежды расстилали перед Ним, / зная, что Он – Бог наш, / Которому Херувимы взывают непрестанно: / "Осанна в вышних, благословен Ты, / имеющий милосердие безмерное, помилуй нас!"

Стих: Взыде Бог в воскликновении:

Вознеслся еси во славе на горе Масличней Христе Боже, пред Твоими ученики, и сел еси одесную Отца, всяческая исполняяй Божеством, и послал еси им Духа Святаго, просвещающа и утверждающа, и освящающа души наша.

На Херувимах Носимый / и воспеваемый Серафимами, / Ты, Благой, воссел на молодом осле, как Сын Давидов, / и дети воспевали Тебя, как подобает славить Бога, / Иудеи же поносили беззаконно. / Сидение же на необъезженном осленке / прообразовало, что безудержные язычники / от неверия к вере изменяются. / Слава Тебе, Христе, / Единый Милостивый и Человеколюбец!

Слава, и ныне, глас 6:

Взыде Бог в воскликновении, Господь во гласе трубне, еже вознести падший образ Адамов, и послати Духа Утешителя, еже освятити души наша.

В сей день благодать Святого Духа нас собрала; / и все мы, взяв Крест Твой, возглашаем: / "Благословен Грядущий во имя Господне! / Осанна в вышних!"

Таже, Ныне отпущаеши: Трисвятое.
На благословении хлебов, тропарь праздника, глас 4: Вознеслся еси во славе: трижды.
И чтение великое в Деяниих святых апостол.
А идеже несть всенощнаго: по Ныне отпущаеши: тропарь праздника единожды.
На Повечерии по Достойно: кондак праздника.
Полунощницу поем по обычаю с кафисмою.
По 1-м Трисвятом, вместо, Се Жених: глаголем тропарь праздника.
По 2-м Трисвятом, вместо, Помяни Господи, яко Благ: глаголем кондак праздника.
Таже, Господи помилуй, 12. И отпуст.
Молитвы, Помяни Господи, в надежди: не глаголем.

© «Пасха.ru». При полном или частичном использовании материалов ссылка на «Пасха.ru» обязательна.

Яндекс.Метрика